Morgen is het zover! - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Jolie Jaspers - WaarBenJij.nu Morgen is het zover! - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Jolie Jaspers - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover!

Door: Jolie Jaspers

Blijf op de hoogte en volg Jolie

08 Februari 2015 | Nederland, Ravenstein

Morgen is het zover, dan ga ik op weg naar India. Een nieuw avontuur tegemoet. Het is op dit moment nog niet werkelijk dat ik morgen écht weg ga.

Ik heb in de afgelopen maanden al een hele emotionele rollercoaster gehad. En dan moet alles nog beginnen. Ik heb de afgelopen tijd alle doodscenario's wel bedacht en heb vrede gesloten met ze allemaal haha. Ik heb me geprobeerd in te beelden wat er te wachten staat daar. Ik weet dat er een ontzettende cultuur clash zal plaatsvinden, maar weet niet hoe ik me hierop kan voorbereiden. Ik heb nog steeds geen antwoord gevonden op die vraag dus ik heb besloten het maar gewoon op me af te laten komen en proberen te genieten. Maar op dit moment heb ik alleen een klein gevoel van onrust in mijn lijf en wil ik graag even slapen. Maar ik moet nog beginnen met inpakken, dus dat gaat nu even niet lukken!

Joost en papa hebben mij geholpen om mijn kamer leeg te ruimen omdat ik deze heb opgezegd. Ik zoek iets nieuws als ik terugkom. Heel lief dat zij mij geholpen hebben, ben ik erg blij mee. Sindsdien woon ik tijdelijk bij papa en zijn vrouw en mijn stiefbroertje. Ik voel me hier erg welkom, dat is fijn. Het weggaan uit mijn kamer voelt/voelde als het afsluiten van een tijdperk. Ik heb er toch bijna 3 jaar gewoond, dat sluit ik af. En het avontuur staat op me te wachten, dat is het nieuwe tijdperk.

Ik heb afgelopen week ontzettend veel leuke dingen gedaan en gedag gezegd tegen mijn vrienden. Ik heb vlak voordat ik mijn kamer uit ben gegaan daar een feestje gegeven waarbij ik een gezellige avond heb gehad met een paar klasgenootjes en Joost, een vriend was er ook bij. Ik heb met mijn klasgenootjes aardig wat gekke feestjes gehad hier en in de stad, dus dit was een leuke afsluiter. Ik ben afgelopen week een paar keer lekker uit eten geweest en heb (veel) biertjes en wijntjes in de kroeg gedronken met lieve vrienden, waaronder Koen, Gijs, Lisa en Anna waarvan ik een hele leuke foto van ze heb gekregen die gemaakt is in Zwitserland. Daar was ik met ze in juli van afgelopen jaar. Kei leuk en lief! Die komt op mijn nachtkastje te staan in India. Hier komt de kaart van Anne bij die ze mij stuurde vanuit Berlijn, supertof! Ik ga iedereen ontzettend missen maar dankzij internet kan ik contact houden met het thuisfront. Ik ben niet van plan dit te veel te gaan doen, ik moet ook echt weg zijn als ik ga, toch?

Ik heb er heel veel zin in! Ik ben benieuwd naar hoe de dingen daar zullen gaan; de projecten, het leven zelf en hopelijk zijn er ook veel leuke feestjes! Ik kan niet wachten op Holi Festival. Ook ben ik benieuwd naar de botanische tuin in de stad, blijf toch bioloog he. Ik wil ook graag reizen, maar hoe dat precies zal gaan zoek ik daar uit.

Nou, het is nu 5 uur dus ik moet maar eens gaan beginnen met inpakken hihi. Jullie horen weer van me als ik iets heb om over naar huis te schrijven in India ;)

Jolie

  • 09 Februari 2015 - 17:01

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Als je dit leest, ben je waarschijnlijk al in India. Een stuk warmer dan hier, maar ook met meer mensen en nog meer lawaai. Laat het gewoon over je heen komen en blijf je verbazen: op die manier zie je het meest! En je weet: niemand kan deze ervaring van je afnemen: geniet er dus met volle teugen van!
    Heel veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolie

Ik studeer tot tweedegraads biologiedocent aan de HAN in Nijmegen. Ik zit nu in mijn derde leerjaar. Voor mijn minor "International Teaching Programme" ga ik 4 maanden naar India! Ik ga daar van alles ondernemen, waaronder scholen bezoeken en Engels lesgeven op de lokale school. Er staat echter nu verder nog niks vast qua plannen, dit wordt pas duidelijk als ik daadwerkelijk daar ben. Op dit blog hou ik mijn ervaringen in India bij. Deze verhalen (en evt. foto's) zijn beschikbaar voor mijn docenten op de HAN, familieleden en vrienden.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4407

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 11 Juni 2015

Bangalore, India

Landen bezocht: