Rocky - Reisverslag uit Bangalore, India van Jolie Jaspers - WaarBenJij.nu Rocky - Reisverslag uit Bangalore, India van Jolie Jaspers - WaarBenJij.nu

Rocky

Door: Jolie Jaspers

Blijf op de hoogte en volg Jolie

24 Februari 2015 | India, Bangalore

Vanuit de HAN ben ik opgedragen om minstens iedere week mijn blog bij te houden en te vertellen wat ik hier allemaal meemaak. Ik heb ervoor gekozen om dat deze week niet te doen. Afgelopen dinsdag is de man van mijn nicht (mijn neef dus) bij een tragisch ongeval om het leven gekomen. De details van het verhaal staan in het onderstaande artikel:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3854259/2015/02/18/Dood-van-Nijmegenaar-op-spoor-Wijchen-was-ongeluk.dhtml

Ik ben hiervan de afgelopen week van slag geweest, dus ik heb absoluut geen behoefte om leuk te gaan vertellen over alle dingen die ik hier mee maak, want nu vind ik alles niet zo leuk. De verhalen houden jullie van mij tegoed.

Voor nu zit ik met mijn gedachten bij mijn familie, zijn familie, vrienden en vooral zijn gezinnetje dat hij achterlaat. Ik zou nu vaak graag terug in Nederland zijn om iedereen een knuffel te geven en om bij het afscheid te kunnen zijn aanstaande woensdag. Maar dat kan niet. Ik probeer nu via internet met mensen in contact te blijven en te steunen waar ik kan. Helaas heb ik buiten het appartement geen internet, dus ik moest en moet het overdag zonder contact doen, dat vond en vind ik lastig. Ik wilde bijvoorbeeld graag weten of het wel goed zou gaan met mijn zusje Elkie, die goede vrienden met Rocky was. Ik zou er nu zo graag ook voor haar zijn wetend dat ze het erg moeilijk heeft. En zo nog honderden mensen met haar. Heel Nijmegen en omgeving staat op zijn kop en het afscheid van Rocky zal dan ook groots worden. Het is mooi om te zien hoeveel initiatief er wordt genomen hiervoor, en heb hier veel respect voor. Het spijt me zo dat ik hier niet bij kan zijn.

Ik besef me nu heel goed dat het leven van de een op de andere seconde voorbij kan zijn, dus neem ik nu maar even het moment om te zeggen dat er veel mensen in mijn leven zijn waar ik van hou! Ik hou van mijn papa die er altijd voor me is. Ja mam ik hou ook van jou ook al kon ik je soms wel eens wat aandoen :p en is onze relatie nog niet zoals hij zou kunnen zijn, dat komt wel. Elkie, ik hou van jou, gekke zus die ik veel te snel doorheb als ze het suikerpotje in de lunchroom wel héél leuk vindt haha. Erik, ik ben supertrots op jou dat je het zo goed volhoudt, met dit doorzettingsvermogen kom je er wel, ik hou van je. Joost kleine draak dat je bent, je bent m'n beste vriend en ik hou van je, net zoveel als dat ik ervan hou om je te stangen! Anne, wat fijn om je vandaag weer even gezien en gesproken te hebben! Je bent een schat van een meid en ik hou van jou! Opa, je gaat verhuizen. Ik wens je heel veel plezier in je nieuwe stulpje en kom gauw langs als ik terug ben, ik hou van u! Klasgenootjes, ik mis jullie enorm en we gaan snel weer een biertje (of heel veel biertjes) drinken in de pub als ik terug ben he!! ik hou van jullie allemaal <3 Jullie zijn mijn vrienden geworden en dat waardeer ik enorm. Neefjes, nichtjes, tantes en ooms van mij, ik zie jullie veel te weinig. Ik mis jullie, denk aan jullie en hou van jullie! Als ik mensen vergeet, sorry daarvoor! Dat is niet met opzet maar het is nu gewoon even moeilijk...

Ik hoop er woensdag toch op de een of andere manier bij te kunnen zijn en heb kunnen regelen dat ik vrij ben. In gedachten ben ik bij iedereen die rouwt om Rocky <3

RIP Rocky

  • 24 Februari 2015 - 14:07

    Bart Janssen Sr:

    Jolie,
    Het moet nu echt kut zijn om aan de andere kant van de wereld te zitten.Maar radar-love overbrugt iedere afstand.Uit je stukje maak ik op dat je erg aangedaan bent en voor zover het kan toch betrokken.Ik stuur je via de radar-love lijn een dikke vette virtuele knuffel die je tegoed houdt in het echt als je weer terug bent..... Veel sterkte morgen !
    Groet-je,
    Bart Sr

  • 24 Februari 2015 - 15:05

    Elsa:

    lieve Jolie,

    Ik wil je ook via deze weg heel veel sterkte wensen.
    Lijkt me hardstikke moeilijk voor je.

    Xxxx elsa

  • 24 Februari 2015 - 19:16

    Chantal:

    lieve Sjootje wij houden ook van jou!!

  • 25 Februari 2015 - 13:59

    Kees-Jan:

    Wat een mooie blog is het toch geworden, ook al heeft het niets met je minor te maken...
    Sterkte!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolie

Ik studeer tot tweedegraads biologiedocent aan de HAN in Nijmegen. Ik zit nu in mijn derde leerjaar. Voor mijn minor "International Teaching Programme" ga ik 4 maanden naar India! Ik ga daar van alles ondernemen, waaronder scholen bezoeken en Engels lesgeven op de lokale school. Er staat echter nu verder nog niks vast qua plannen, dit wordt pas duidelijk als ik daadwerkelijk daar ben. Op dit blog hou ik mijn ervaringen in India bij. Deze verhalen (en evt. foto's) zijn beschikbaar voor mijn docenten op de HAN, familieleden en vrienden.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 4396

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 11 Juni 2015

Bangalore, India

Landen bezocht: